• Previous
  • Next
  • Crypto a finance

Část 1. - Jak být úspěšný copywriter

Rozjet si své vlastní úspěšné podnikání s využitím virtuální technologie se v posledních letech přímo nabízí. Ochutnávek je více než dost, tak proč se o jeden z mnoha segmentů nepokusit a neprorazit na výslunní? Pokud máte dostatek citu pro hrátky se slovy a dokážete svými texty zaujmout, mohla by být dráha copywritingu tou nejlepší volbou. Zde předkládáme tří dílný seriál o té nejrychlejší cestě k potu copywriter s nálepkou kvalitní psavec.

Je to vůbec ve vás?

Rádi čtete, máte všeobecný rozhled a k tomu se nebojíte zpracovat téma na zakázku? Dokážete si se slovy maximálně vyhrát tak, aby danému objednavateli přinesly kýžený výsledek? Je pro vás naopak každé zadání velkou výzvou, kterou nejdříve několikrát ohnete přes koleno, pětkrát opravíte a stále nejste s výslednou podobou spokojeni? Psát nemůže jen tak každý, s tímto nadáním je nutné se částečně narodit a v průběhu svého života si tuto vlastnost či dovednost rozvíjet. V prázdné nádobě zkrátka nic nenaleznete.

Blogujte, ať se nestanete pouhými slovními automaty

Copywriting je v drtivé většině o tématech, na jejichž výběru se jako psavec příliš nepodílíte. Volnou ruku tak dostáváte pouze v předem vytyčených hranicích. Pro sebezdokonalování a lepší manipulaci se slovy je nutné pracovat i na projektech, které vás baví. Založte si blog a pište o všem, co vás skutečně zajímá. Podělte se s ostatními čtenáři o svých zážitcích, zkušenostech a názorech.

Zajděte si na kurz

Ano, copywritingové kurzy od prověřených profíků sice nejsou zadarmo, ale zato si z nich odnesete zajímavé inspirativní spektrum postřehů a triků, jak se stát lepšími psavci, než vaše konkurence. Přihlaste se, co možná nejdříve a snažte se neustále zdokonalovat, copywriterů je dnes velké množství, nebuďte proto obyčejným pisálkem.

Bez práce chci koláče, dejte tomu duši

Obyčejný copywriter se na zadání nikterak nepřipravuje, jednoduše otevře pár stránek s již sepsanou tématikou a udělá výtah. Do jisté míry se to akceptovat dá, mnohem lepší je vlastní nápad a názor. Pokuste se o daném tématu nalézt více informací, přečtěte si je a udělejte si vlastní názor. Ten pak citlivou formou vnořte do vypracovaného textu. Vytvoříte tak originální dílo s vyšší hodnotou.

Nezapomeňte číst

Četba je základem úspěšně vedené ruky nad klávesnicí počítače. Bez pravidelné četby kvalitních autorů knih nikdy nezískáte vytříbenější vkus a cit pro sestavování dobře čitelných vět. Zapomeňte teď na všechny ty online magazíny a kupte si knihu.

Naučte se pořádně česky

Není snad nic potupnějšího, než odevzdaný text se stylistickými a gramatickými hrubkami. Ten, kdo si chce hrát na copywritera, ať rovnou přestane a pomyslné pero odloží do šuplíku. Copywriting je i o perfektní češtině. Učte se, učte se a zase se učte.

Svým klientům naslouchejte, ale neposlouchejte

Spolupráce s klientem nemusí být vždy podle vašich představ. Mylné názory a podvědomí o webovém copy marketingu je trochu jiná oblast, než řídit společnost. Mnozí klienti to ze svého vedoucího postavení jednoduše nechápou. Za žádných okolností nesepisujte texty, které po vás zadavatel chce, ale napište mu text, který skutečně potřebuje a zároveň mu ho prodejte i s objasněním celé problematiky. Jen tak získáte respekt a vaše hodnota stoupne.

Specializace Pytlík

Stejné je to i ve fotbale. Kvalitní brankář se musí v každém týmu vychovat a poskytnout mu optimální zázemí pro růst. Určitě nemá smysl investovat čas do vytváření univerzálního hráče, který zastane všechny post. Kvalita bude pak do jednotlivých pozic roztroušena a nikde nevyniknete. U copywritingu je to naprosto totožné. Zaměřte se na PR články popřípadě popisky, vynechte však tvorbu newsletteru, či psaní PDF knih. Nalezněte si svou oblast a v té se neustále zdokonalujte.

Kreativitu podporujte

Žádný z copywriteru by neměl u psaní sedět déle jak 3 hodiny v kuse a více jak 9 hodin denně. Nejste přeci Ajťák, ale slovní virtuóz. Vyrazte si o přestávce na kolo, sportujte, navštivte své kamarády, zacvičte si jógu. Jen tak vás neopustí múza a váš myšlenkový pramen nevyschne.

Stravování nepodceňujte

Mnohem lépe vám to bude myslet, když každý týden do svého jídelníčku zařadíte půst. Tedy nebudete jíst nic kromě ničeho. Zároveň se vyhýbejte nadměrné konzumaci masa a umělých sladidel. Čím více ovoce a zeleniny zkonzumujete, tím lépe vás ruka povede k lepším výsledkům.