• Previous
  • Next
  • Crypto a finance

10 věcí, které vaše podnikání pošlou do hrobu

Nastartovat své nové podnikání v kterémkoliv oboru není vůbec jednoduché. Na počátku své pouti se setkáte s nemalými překážkami a komplikacemi, které nemusí mít zrovna jen finanční opodstatnění. Jakmile se z těchto prvotních problémů dostanete a vaše podnikání začne mít ucelený tvar, vyskytnou se další problémy. Za drtivou většinu z nich si však můžete zcela sami. Právě proto jsme sepsali takové poučné desatero týkající se největších chyb zabíjejících podnikání. Vyvarujte se těmto pochybením a mějte zdravé podnikání.

Nedostatečný zákaznický servis

Zákaznický servis je ve své podstatě to jedné, s čím je klient nebo zákazník v kontaktu. Prostřednictvím zákaznického servisu může podávat otázky a domlouvat se na postupu vzniklých potíží. Pokud jsou vaši operátoři neinformovaní nebo nedokážou fundovaně pomoci, ničí to obrázek o vaší společnosti. Zákaznický servis musí být v dobře vedeném byznysu na perfektní úrovni.

Kvalitní přijímací proces neexistuje

Pokud si uvědomíte, že vaše společnost je přesně tak dobrá, jako její nejslabší zaměstnanec, určitě zpřísníte výběrové řízení na jednotlivé volné pozice. Je sice pravdou, že se nacházíme v době s nedostatkem pracovní síly, o to více je nutné o ty zbývající zabojovat a zároveň se pokusit přetáhnout zkušené pracovníky od konkurence. Neberte každého, kdo vám zaklepe na dveře.

Nezapomínejte na své cíle

Myslíte si, že každý majitel společnosti má přesnou představu o cíli své společnosti? Možná byste se divili, kolik jich vůbec netuší, kam směřovat. Vydělávání peněz je sice hezké, ale na druhou stranu je třeba vědět, jak je do společnosti investovat a to bez cíle není možné.

Zaměstnanci nedostávají odměny

Chovejte se k zaměstnancům tak, jako před deseti lety a neodměňujete je za jejich snahu či dobře odvedenou práci. Nedávejte jim benefity v podobě voucherů, dovolených navíc či jednorázových osobních ohodnocení a ihned ty dobré zaměstnance poznáte. Začnou vám odcházet ke konkurenci a to si v této době s nedostatkem pracovní síly nemůžete dovolit. Nesmíte na své zaměstnance pohlížet jako na stroje.

Nezkušení mistři a vedoucí

Mějte přehled o schopnostech svých zaměstnanců na vedoucích pozicích. Ne zřídka se stává, že právě člověk na vedoucí pozici nerad pracuje s lidmi a raději se hrabe v technických věcech nebo si dělá svou práci v zákoutí své kanceláře. Naopak se pak stává, že právě v technickém oddělení máte zkušeného člověka s řídícími schopnostmi a vy jej vůbec nevyužijete. Vyrazte do terénu a zmapujte ho.

Nefunkčnost technologií

Velkým nešvarem v online podnikání se stává technologická nefunkčnost. Nelze otevřít platební bránu nebo si vybrat jinou variantu produktu. Objednání produktu nelze provést a podpora prostě nefunguje. Pokud se vám takové věci budou stávat častěji, zákazníci jednoduše odejdou.

Staré a neohebné postupy

Pokuste se svou internetovou nabídku služeb zjednodušit a zpříjemnit pro zákazníka. Nejoblíbenější možnost registrace do vašich stránek je za pomocí sociálních sítí. Proč nechat své klienty vyplňovat zdlouhavé formuláře a neudělat jim to jednodušší. Získáte tak mnohem více lidí pod svou střechu a tím i potencionální klienty s kontakty.

Arogantní přístup

Rozhodně nezaměstnávejte arogantní a nepříjemné lidi. Takové ať si vezmou někam do skladu, kde nemají kontakt s lidmi. Při kontaktu s lidmi je nutné dobré vystupování a velká ochota pomoci. Zkontrolujte své zaměstnance a popovídejte si s nimi. Jen tak poznáte, jací skutečně jsou.

Nekomunikujete se zaměstnanci?

Spokojený zaměstnanec udělá o 60% práce více a navíc i v kvalitnějším měřítku. Pokud se ke svým lidem chováte jako k číslům a prakticky je neznáte, na dobré cestě rozhodně nejste. Věnujte se svým zaměstnancům a ptejte se jich, co potřebují.

Netrénování

Pravidelná školení, přednášky a zdokonalování schopností je v rámci úspěšného vedení podniku nezbytností. Je jasné, že v dnešní době není příliš času na nad rámcové aktivitu spojené se společností a zaměstnanci raději půjdou domu. Dokonce i pravidelná školení namísto pracovní docházky, která je proplacena jako normální pracovní den se vám bohatě navrátí. Pouze zkušení zaměstnanci a proškolený personál dokáže vaší společnost neustále posouvat vpřed.