• Previous
  • Next
  • Crypto a finance

4 úspěšná pravidla pro kvalitní PPC reklamu na Instagramu

Instagram je stále vnímán jako skvělý nástroj pro zviditelnění brandu společnosti, což je z marketingového hlediska velká škoda a slibná šance pro všechny společnosti. Na instagramu je obrovské množství uživatelů, kteří se mohou dostat k vašim marketnigovým strategiím. Internet je nejsilnějším hřištěm pro zviditelnění služební sortimentu. Nejde jen o to poukazovat na svou značku a rozšiřovat o něm povědomí. Instagram dokáže totiž přinést i dobré konverze, není to však pravidlem. Podívejme se na čtyři základní pravidla pro úspěšně vedenou PPC reklamu.

Zapomeňte na text, vsaďte na vizuál

Instagram není Facebook ani čtenářský klub. Primárním zdrojem informací jsou zde obrázky. Lidé je prohlížejí rychle. Přeskakují z jednoho na druhý a pokud je v prvním okamžiku nezaujme, rozhodně se nedostanou k přečtení poutavého textu pod ním.

Právě z těchto důvodů úplně zapomeňte na jakákoliv emotivní slovní spojení a veškerou energii a čas vložte do vytvoření chytlavého screenu. Pokud se tedy domníváte, že vám k zaujmutí postačí partička vysmátých lidí a text pod tím - nejkvalitnější penzijní připojištění, tak jste na zcela mylné cestě. Již samotný obrázek by měl nastínit informaci.

Měl by k lidem promluvit a vyzvat je k akci. Musí být originální a dokázat promlouvat bez slov. Člověk by měl mít chuť v něm pátrat a prohlédnout si ho. Co to vlastně je a co tam ti lidé dělají. Teprve až po té se uživatel rozhodne prozkoumávat a na obrázku setrvá i několik vteřin a ti nejvytrvalejší se dostanou až na vaše webové stránky. Máte novou restauraci? Vyfoťte to nejlepší jídlo a nezapomeňte na viditelnou cenu, která každého omráčí. Nemá cenu fotit restauraci z venku, kde nikdo nepozná, o co jde.

Vizuální stránka

Vizuální stránku přenechte na odborníkovi, který se již vyzná ve správě Instagramu a má svůj osobitý styl v komunikace se svými followery. Samozřejmě nezapomínejte na hashtagy, ale není to hlavním dogmatem, který by se měl postarat o zázrak. Také je vhodné si vybrat vhodné tlačítko vybízející k akci. Rozhodně se za slogany nebo textem neschovávejte. Prodáváte - vložte tlačítko koupit. Hledáte? Vložte tlačítko s textem prodejte.

Landing Page

Každý, kdo navštíví Instagram bezesporu používá buď telefon nebo tablet. Připravte na to i svůj web. K tomu můžete vytvořit unikátní landing page, kde ořežete vše, co jen půjde, aby se výsledek správně zobrazoval a byl v konečném důsledku maximálně přehledný.

Jakmile vám uživatel na tlačítko klikne, má z více jak poloviční zájem koupit nebo si váš produkt prohlédnout. Rozhodně mu cestu na cílovou informaci zjednodušte. V neposlední řadě se zaměřte i na rychlost zobrazení stránky. Je dokázáno, že více sekundovým načítáním ztrácíte jednoho klienta za druhým. K tomu je vhodné sledovat statistiky prokliků a odchodů v rámci časového vyhodnocení, tím odhalíte určité problémy s načítáním stránky. Prověřte rychslost načítání své stránky s nástrojem PageSpeed Insights

Optimalizujte PPC reklamu na Instagramu

Bez optimalizace a vyhodnocování průběhu nastavené kampaně ji raději ani neotevírejte. Zde zákazníky nerybaříte, nestačí jen nahodit a jít spát.Musíte zmapovat vše, co kolem udičky proplave bez povšimnutí a kolik ryb si návnadu očuchá. Kolik se jich zdrží a kdo se pokusí zakousnout. Přesně podle těchto údajů lze měnit místo nahození i druh návnady.

S měřením vám pomůže Google Analytics, ale i další nástroje jako ViewContent, AddToCart nebo Purchase či FB pixel. Poslední zmíněný nástroj dokáže přesně změřit transakce mezi zařízeními. To znamená, že zmapuje, zda si zákazník na mobilu přečte a v pc koupí.

Instagram je efektivním nástrojem pro marketingové zacílení na potencionální klientelu a PPC kampaň pod pečlivě sledovanými kroky je rozhodně výhodná.