• Previous
  • Next
  • Crypto a finance

Část 1. - Jak být úspěšný internetový podnikatel

Pohráváte si s myšlenkou dostat svůj nápad nebo službu na trh skrze nejrychlejší virtuální cestu? Ať už chcete své služby či produkty nabízet formou internetového prodeje nebo objednávkového formuláře na stránkách ve stylu portfolia a představení společnosti, je dobré se držet několika zásad.

Profesionalita ukrytá za obrázky moderního zázemí či sledování cen konkurence není tou nejlepší volbou úspěšného podnikatele. Buďte hrdí na svůj projekt a nechte si ho patřičně ohodnotit. Nemá smysl se zde pouštět do předčasných nápověd, proto prosím udělejte společně s námi první ze třiceti kroků.

Zmapujte si prostředí a trhu

Ještě před tím, než usednete k pracovnímu stolu a začnete vymýšlet názvy domény, rozvržení jednotlivých kategorií nebo snad nastavovat cenu svých služeb, ujistěte se, že o vaše služby nebo produkt je zájem. Začít podnikat bez znalosti trhu je hodně riskantní. Počáteční úsilí, čas a investice se vám totiž nemusí vrátit. Již několikrát před vámi se jiným začínajícím stalo, že po dlouhých přípravách a ostrém spuštění webového projektu prostě nebyl očekávaný zájem.

Kapitál není z počátku důležitý

Prověřili jste si trh a máte slušnou odezvu? V tom případě vám už v cestě za výdělkem nic nestojí. Pokud nemáte vlastní finanční prostředky na prvotní popostrčení, využijte speciální projekty  Na těchto portálech se snažíte svým produktem zaujmout ostatní potencionální investory a ti se pak mohou společnými silami pokusit o naplnění vašich finančních požadavků.

Požádejte investora

Rovněž lze využít nabídky internetových specializovaných portálů  a požádat o pomoc přímo investora, který si vás podrobně vyslechne a dost možná vám i podnikání rozmluví. Každopádně získáte kvalitní zpětnou vazbu a pokud vám nevadí společník ve firmě, tak i potřebný kapitál k rozjetí podnikání.

Na tuctové shopy zapomeňte

Založit si během několika vteřin svůj vlastní internetový obchod a nabízet elektroniku? Domníváme se, že nepřežijete první rok svého působení. Na českém trhu se objevuje více jak 35 000 internetových obchodů. Před spuštěním si položte důležitou otázku - mám svým klientům co nabídnout a v čem se od své konkurence odlišuji?

Neutrácejte za webdesign

Zapomeňte na předražené služby webdesignerů a ušetřete několik desítek tisíc a zhled si na internetu za pár dolarů kupte. Designeři na těchto portálech z celého světa prodávají vyhotovené šablony v moderním provedení za cenu v průměru od 300 do 1000 Kč.

Neplaťte za hosting

Nejste si jisti svým úspěchem? Ať už je to jakkoliv, utrácet v dnešní době za hosting není nutné. Na trhu pořídíte hosting za několik desítek korun měsíčně s plnou podporou.

Název složený s keywords

V rámci SEO strategie je název pro internetový obchod bezesporu tím nejdůležitějším krokem. Nejlépe, když v něm bude obsaženo silné klíčové slovo. Nalézt takové slovo není vůbec těžké, horší to bude s obsazeností domény.Ty nejefektivnější názvy jsou již rozebrané nebo se na ně čekají dlouhé fronty.

Jaký název vybrat

Název by měl vždy korespondovat s vaším podnikáním. Pokud vlastníte kamennou prodejnu a internetový portál rozjíždíte na podporu této provozovny, vždy se snažte dodržet myšlenku již probíhajícího obchodu.

Podnikáte pod vlastním jménem? Sáhněte po doméně KarelStraka.cz. Při obsazenosti lze využít příjmení a zaměření vašeho podnikání například pneuservisstraka.cz. Vždy si zarezervujte i doménu s pomlčkou. Za žádných okolností nekupujte doménu, kde není varianta s pomlčkou k dispozici.

A jakou zvolit koncovku?

Tak snad nemusíme dvakrát zdůrazňovat, že na českém trhu kraluje koncovka cz. V případě, že nemáte v plánu rozjíždět službu či prodej produktu v globálním měřítku, tato koncovka vám bohatě postačí. Těžko říci, jak se nová generace bude v budoucnu koukat na koncovky .com. Prozatím vede .cz.

Název domény měňte jen v krajních situacích

Přestal se vám líbit název domény? Chcete figurovat pod údernějším, možná tak trochu modernějším názvem? Pokud vám podnikání šlape, název domény nechte na svém místě. Vyhledávače oceňují především historii fungujících stránek, změna názvu se dá přirovnat k vytrhnutí popsaného papíru ze sešitu a vše jede na novo. Rozmyslete si to.