• Previous
  • Next
  • Crypto a finance

8 věcí, které na vašem shopu odrazují od nákupu

Virtuální doba nahrává rychlému prodeji a nabídce v rámci internetové doby. Neexistuje nic, co by se nemohlo během dvou pracovních dnů dostat přímo do ruky objednavatele, tedy až na složitější zakázky, na které je prostě nutné chvíli čekat. Ještě před několika lety stačilo na trh vstoupit s trochu originálním nápadem a finančně pozitivní výsledek byl zaručený. Dříve než se objevily konkurence schopní rivalové byl shop zavedený a doslova na špici pomyslného vrcholu ledovce. Aktuálně je situace poněkud složitější, jelikož není příliš oblastí kde se zviditelnit. Parfémy, oblečení, kosmetika, elektro nebo segment s nářadím je doslova přesycený. Ve výběru primárního shopu tak rozhodují detaily a v tomto článku se podíváme na osm věcí, které v dnešní době odrazují od nákupu. Vyvarujte se jim a navyšte si tak svou potencionální základnu zákazníků.

Název internetového obchodu

Název internetového obchodu je prvním kontaktem, mnohdy ještě před otevřením. Velká část klientů si váš shop nalezne za pomocí vyhledávačů nebo srovnávače. Název je tak bezprostředně spojen s prvním seznámením ještě dříve, než dojde k návštěvě. Pokud prodáváte dětské oblečení a váš shop se jmenuje xdata, rozhodně to nebude působit seriózně. Stejně tak zapomeňte na propůjčené free domény, něco takového nemá v dnešním světě místo.

Načítání internetového obchodu

Dalším nezbytným zaopatřením je rychlost načítání. Ze statistického hlediska vychází jednoznačně najevo, že více jak č vteřinové načítání má za následek enormní odliv zákazníků. Nikdo v dnešní době nechce trávit čas čekáním na načtení stránky. Při hledání a porovnávání jednotlivých produktů na vaší stránce, kdy je zapotřebí otevřít více jak 5 nebo 1O stránek je to opravdu nepříjemné. Pokud se stránka neotevře ani do deseti vteřin, málo kdo u návštěvy setrvá. 

Vzhled stránky

Dobrá, máte kvalitní název stránky korespondující s vaší oblastí podnikání a dokonce se nepotýkáte s načítacími potížemi? Gratulujeme, jelikož máte obrovskou šanci zaujmout. Lidé vás sice se zájmem navštěvují, otázkou však zůstává, jestli i setrvají. Vzhled stránek je rovněž důležitým artiklem. Vsaďte na neagresivní příjemné zpracování. Barvy volte se vší opatrností. Dejte si záležet i na stylu písma a velikosti. Křiklavé barvy nebo bílý text na černém pozadí je přesně to, proč od vás klienti odejdou ještě dřív, než se vůbec podívají za první roh.

Přehlednost

Nikdo nechce pracně vyhledávat potřebné informaci. Ihned po načtení hlavní stránky musí být zřejmé, kde se co nachází. Menu přímo pod očima, pečlivé rozdělení a jednotlivé ohraničené boxy sloužící k upozornění na nejrůznější novinky, výhody a slevové akce. Tak nějak by měl vypadat nenáročný, leč moderní look profitujících stránek.

Metály, diplomy a ocenění

Zapomeňte na nesmyslné metály, které jsou dnes k vidění téměř na každém kroku. Pamatujte, že opravdu kvalitní shop nic z toho nepotřebuje a raději své klienty přesvědčí dobrou cenou a profesionálním přístupem. Není nic neobvyklého, když si majitel podvodného obchodu něco podobného vymyslí nebo zveřejní protiprávně. Hodně se v posledních letech objevují podvodné symboly z jednoho z největších srovnávačů tuzemského kraje. Na místě, kde mohou být důležité informace si takové značky a loga rozhodně nedávejte. Nenuťte tuto zprávu pod tlakem.

Těžko dohledatelná cena

Snažíte se své klienty nalákat na skvělé ceny a neuvádíte je s DPH. Tedy uvádíte, ale v menším formátu než ty bez DPH? Nedělejte to a vyznačte aktuální koncovou cenu ve správném výsledku. Lidé, kteří tuto informaci přehlédnou a dozví se je až v poslední fázi objednávkového formuláře se pak mohou cítit tak trochu podvedení a od nákupu na poslední chvíli odstoupí. Buďte ke svým klientům fér.

Platba předem

Vše vypadá naprosto dokonale. Přehledné stránky, lukrativní ceny a spokojenost zákazníků vypsaná na každé stránce, snad i pod každým produktem. Po výběru zboží a vložení do košíku přistupujeme k objednávkovému formuláři a pak se stane to, co lidé nemají rádi – platba předem. Je dokázáno, že více jak 70 % potencionálních zájemců obchod pro tuto skutečnost obchod nedokončí a vyhledají si produkt u konkurence. Obavy z nedoručení nebo ze zaslaného poškozeného zboží jsou rozhodně na místě. 

Online podpora a kontakt

Posledním zádrhelem, který by mohl vyvolat negativní emoce neslučující se s nákupem je chybějící kontakt na provozovatele nebo zprostředkovatele obchodu. Každý seriózní prodejce se nemá potřebu ukrývat a své kontaktní sídlo bez jakéhokoliv problému uvede. V posledních letech je hodně oblíbená i online podpora v podobě chatu nebo alespoň zákaznické linky. Buďte svým klientům nápomocní a zodpovídejte jim na doplňující otázky ohledně vašeho sortimentu a služeb.

Sami vidíte, že otevření shopu je sice jednoduché, ale i malé detaily či nesrovnalosti mohou vaše podnikání zpomalit nebo v tom horším případě úplně zastavit.